Data ważności publikacji artykułu wygasła. Artykuł został przeniesiony do archiwum.
2024-09-15

Specjalista ds. BHP - oferta pracy

Dyrektor Zespołu Szkolno -  Przedszkolnego nr 2

przy ul. Horbaczewskiego 61, 54-130 Wrocław

ogłasza nabór na wolne stanowisko

SPECJALISTA  DS.  BHP

 

  1. Nazwa i adres jednostki:

               Zespół Szkolno -  Przedszkolny nr 2 przy ul. Horbaczewskiego 61 , 54-130 Wrocław

tel. 71 798 69 25, wew. 110

  1. Określenie stanowiska i wymiar etatu :
  2. specjalista ds. BHP- 1/4 etatu
  3. przewidywany  okres zatrudnienia od 01.10.2024 r.
  4. miejsce pracy  Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 2, przy ul. Horbaczewskiego 61, 54-130 Wrocław

 

  1. Wymagania niezbędne ze stanowiskiem pracy :
  2. obywatelstwo polskie
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
  4. kandydat cieszy się nie poszlakowaną opinią
  5. kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentu lub za przestępstwo skarbowe

 

  1. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy :
  2. biegła obsługa komputera, (Word, Excel, Internet)
  3. dobra organizacja pracy
  4. umiejętność pracy w zespole, dokładność łatwość nawiązywania kontaktów, terminowość

 

  1. Zakres zadań :

Do zakresu obowiązków należy w szczególności :

 

I. Obowiązki ogólne

  1. Rzetelnie i sumiennie wykonuje pracę w obowiązujących terminach,
  2. Przestrzega obowiązującego czasu pracy,
  3. Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także ochrony przeciwpożarowej, a także egzekwuje przestrzeganie tych zasad,
  4. Przestrzega dyscypliny prazy oraz zakazu spożywania napojów alkoholowych w czasie i miejscu pracy,
  5. Przestrzega tajemnicy służbowej,
  6. Niezwłocznie informuje bezpośredniego przełożonego o stanie załatwionych spraw i o napotkanych trudnościach,
  7. Zna aktualne przepisy prawne dotyczące swojego zakresu pracy, na bieżąco zapoznaje się ze zmianami,
  8. Okazuje należytą staranność o urządzenia, materiały i inne mienie stanowiące własność szkoły,
  9. Zapobiega niegospodarności, marnotrawstwu, sprzeniewierzeniom i kradzieżom mienia szkoły,
  10. Powiadamia bezpośredniego przełożonego o próbach wszelkiego rodzaju nadużyć na szkodę szkoły oraz stwierdzonych niewłaściwościach w działalności komórek organizacyjnych szkoły.

 

II. Obowiązki szczegółowe:

  1. Wszystkim nowo zatrudnionym pracownikom lub zmieniającym stanowisko pracy udziela szkolenia wstępnego– instruktażu ogólnego. Szkolenie powyższe dokumentuje wydanym zaświadczeniem.
  2. Na bieżąco kontroluje ważność – aktualność szkoleń okresowych bhp,
  3. Kontroluje zasadność przydzielania środków ochrony indywidualnej, sprawdza na stanowiskach pracy czy są stosowane zgodnie z ich przeznaczeniem.
  4. Niezwłocznie zawiadamia pracodawcę o zauważonym w zakładzie pracy wypadku albo zagrożeniu życia lub zdrowia ludzkiego oraz ostrzega współpracowników i uczniów, a także inne osoby znajdujące się w rejonie zagrożenia, wstrzymuje pracę maszyn i urządzeń w przypadku wystąpienia bezpośredniego zagrożenia życia oraz zdrowia pracowników lub uczniów.
  5. Współdziała z pracodawcą, społecznym inspektorem pracy oraz koordynatorem
    ds. bezpieczeństwa w tworzeniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki.
  6. Wspólnie z pracodawcą organizuje stanowiska pracy i nauki zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny oraz zgodnie z wymogami ergonomii.
  7. Egzekwuje przestrzeganie przez pracowników przepisów i zasad bhp, uwzględniając zabezpieczenie pracowników przed wypadkami przy pracy, chorobami zawodowymi i innymi chorobami związanymi z środowiskiem pracy.
  8. Przynajmniej raz w roku wspólnie z pracodawcą, koordynatorem ds. bezpieczeństwa oraz społecznym inspektorem pracy dokonuje przeglądu placówki jej wyposażenia oraz otoczenia pod kątem zapewnienia bezpiecznych warunków pracy i nauki – identyfikacja zagrożeń (diagnoza stanu bhp).
  9. Raz w roku dokonuje analizy bhp  placówki.
  10. Pracownik służby bhp na bieżąco informuje pracodawcę o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, jest autorem wniosków zmierza­jących do usunięcia tych zagrożeń.
  11. W sposób rzetelny i fachowy prowadzi dokumentację związaną z wypadkami pracowników oraz uczniów (ustala przyczyny i okoliczności), podejmuje działania profilaktyczne mające na celu zapobieżenie na przyszłość podobnych zdarzeń.
  12. Dokonuje okresowej oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy oraz sporządza stosowną dokumentację, wspólnie z pracodawcą informuje pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą.
  13. Występuje do pracodawcy o nałożenie kar porządkowych w stosunku do osób naruszających przepisy i zasady bhp.
  14. Niezwłocznie odsuwa od pracy pracowników, którzy swoim sposobem pracy lub zachowaniem stwarzają bezpośrednie zagrożenia życia i zdrowia pracowników lub uczniów.
  15. W przypadkach uzasadnionych potrzebami służbowymi wykonuje polecenia przełożonego, które nie są wyszczególnione w niniejszym zakresie obowiązków, a wiążą się z rodzajem wykonywanej pracy jeżeli nie są sprzeczne z przepisami prawa pracy lub umową o pracę.
  16. Sporządza karty odzieży oraz sporządza listę do wypłaty za odzież roboczą i ochronną
    wg regulaminu.
  17. Sporządzanie informacji do GUS.
  18. Informowanie organów nadrzędnych o przeprowadzanych ewakuacjach i wypadach (pracowników i uczniów).

 

  1. Informacja o warunkach pracy :

 

Praca biurowa przy komputerze. Warunki pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa           i higieny pracy.

 

  1. Wymagane dokumenty:

 

  1. list motywacyjny wraz z podaniem o przyjęcie na stanowisko objęte naborem,
  2. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wymagane do zajmowania stanowiska specjalisty,
  3. kserokopie świadectw pracy potwierdzające wymagany staż,
  4. inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności,
  5. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania
    z pełni praw publicznych,
  6. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślnie przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyśle przestępstwo skarbowe,
  7. oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
  8. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacyjnego zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016 r. Dz. U.  poz. 922).

 

Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski, na koszt własny kandydata.

 

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny,  CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.

 

Wymagane dokumenty należy złożyć w terminie do dnia 27.09.2024r. do godz. 13.00                                w sekretariacie Zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr 2 ul. Horbaczewskiego 61
we Wrocławiu
w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko – specjalista
ds. BHP”

 

Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Otwarcie ofert nastąpi wkadrach Zespołu Szkolno- Przedszkolnego nr 2
ul. Horbaczewskiego 61,54-130 Wrocław
w dniu 27.09.2024 r.  o godz. 14.00

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 71 798 69 25 wew. 110.

 

Wybrani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi osobami. Wyniki naboru zostaną ogłoszone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.

                                                              

Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi:

  1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych.
  2. Dokumenty aplikacyjne osób umieszczonych w protokole będą przechowywane zgodnie
    z procedurą naboru na stanowisko urzędnicze, aplikacje pozostałych osób, które brały udział w procesie rekrutacji, będą przechowywane w placówce w okresie 2 tygodni od daty zakończenia procesu rekrutacji. Jeżeli w tym okresie nie zostaną odebrane osobiście ulegną zniszczeniu.

 

Klauzula zgody

Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27.04.2016 r. wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej
i przyszłych rekrutacji.

Część informacyjna

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27.04.2016 r. informuję, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jestZespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 ul. Horbaczewskiego 61 we Wrocławiu   
  2. kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem e-mail: adamaszek@interia.pl
  3. Pani / Pana dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej i przyszłych rekrutacji – na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27.04.2016 r. oraz Kodeksu Pracy z 26.06.1974 r.
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 10 lat
  5. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskiwania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty współpracujące w procesie rekrutacji
  6. posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody
    w dowolnym momencie
  7. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
  8. podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa,

a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.  

 

 

       Wrocław, dnia 13.09.2024 r.                           Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2

                                                                                                                      mgr Anna Namyślak

 

                                                                                                                                                                                     

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..